Bekercompetitie Seizoen 2021/2022

Jan Hartsuiker		- Peter Dullaart	1-0  1-0

Erik van den Eijkel	- Kees van der Dussen
Diederic 't Hooft	- Ronald Klaassen

De overige elf deelnemers zijn rechtstreeks geplaatst voor de achtste finales.

Speeldagen: 30 september, 7, 21 en 28 oktober, 4 november

Speelsysteem

Per ronde wordt er een mini-match over twee partijen gespeeld tegen één tegenstander, met 40 minuten + 10 seconden per zet volgens de Fisher rapid methode per persoon per partij.
Voor de kleur in de eerste partij wordt geloot, de tweede partij wordt met verwisselde kleuren gespeeld.
De uitslag van deze mini-match telt mee voor de interne competitie als een partij tegen jezelf, 0 of 0,5 punten intern verloren; 1 punt intern remise; 1,5 of 2 punten intern gewonnen.

Bij een gelijke stand in de mini-match worden er twee snelschaakpartijen gespeeld met 5 minuten per persoon per partij, kleurvolgorde als in de mini-match.
Is na de snelschaakpartijen de stand nog steeds gelijk dan wordt er een beslissingssnelschaakpartij gespeeld waarbij voor de kleur wordt geloot, wit krijgt 5 minuten, zwart 4 minuten, de speler met wit moet winnen om zich te plaatsen voor de volgende ronde, de speler met zwart plaatst zich bij remise of overwinning.

De winnaar plaatst zich voor de volgende ronde, de verliezer is uitgeschakeld.

De indeling voor elke bekerronde, met uitzondering van de finale, vindt uiterlijk de week voorafgaand aan de bekerronde op de clubavond plaats middels een vrije loting.